Friday, November 14, 2008

Better in English~UPSR

seperti yang kita semua maklum, keputusan UPSR telah diumumkan semalam, 13/11/2208...alhamdulillah adik2 kita semua berjaya mengharung cabaran mereka yang pertama..hmmm...tahniah2 diucapkan kepada adik2 kite yg memperolehi 5A's..dan adik2 yang tidak mendapat seperti yang diharapkan tu tahniah jugak..sebab anda telah berjaya menghadapi cabaran pertama ini...hehe..lepas ni banyak lg cabaran di alam dewasa kelak...masih ade PMR, SPM dan seterusnya dialam U..bersiap sedia lah untuk menghadapinya..kerana UPSR hanyalah ujian yang kecil saje..

hari ni, bile baca kat paper (nst), uihh...adik2 kite nih masing2 suka sangat2..kite pulak tumpang seronok melihat keletah mereka...teringat laks zaman2 muda dlu..time g amek result UPSR...seronok walaupon x dapat 5A, tapi yang seronok sbb leh masuk sekolah menengah dah...hehe...org kate jiwa dah nak besar...rupa2 nye sekolah menengah paling tak best..sbb kawan2 time macam2 perangai...sbb mase tu lah kita sendiri yang mencorak diri kita untuk menjadi bagaimana..hehe..

berbalik kepada kpd UPSR, tak sangka budak2 ni seronok menjawab ujian in english..kiranye mereka ni dah terror lah berbahasa inggeris..walhal di kalangan orang dewasa banyak yang menyokong dan tak kurang yang membantah...seperti adikku juga, kadang2 die cakap tak suka belajar dalam english..tapi bile di'test' die tu..alamak kalah aku..memang aku tak terror english walaupon dah belajar english ni lebih daripada separuh umor aku ni..hehehe..kiralah sendiri..

oklah..abis untuk UPSR kali ni..saje jer sbb nak test kebolehan aku dalam karangan..hehe..sbb aku bab2 mengarang ni fail skit..baik in malay or english, dua2 hancus..kahkahh..

onemore thing, kali ni poket aku bakal kering lah...terpaksa kerana ada janji yang perlu aku tunaikan pada adikku ini..alamak pokai aku bulan ni..hadiah besar kena bagi nih(ari tu aku janji nk bagi handphone kat die if she got 5A's in UPSR)..so..kena tunai lah..insyAllah..tp aku skarang sedang membuat rundingan dgan die, nk bagi hadiah lain yg lebih murah..hehe..

lagi satu, tahniah juga aku ucapkan pada anak Dr. Jamaiah (Aisyah) sbb dapat 5A..tahniah2..dan juga pada adik2 kita yang dapat 5A dan yang tak berjaya tu, jangan risau..perjalanan masih panjang..masih ade PMR, SPM..yang penting adik2 berusaha..okey.. Gud Luck untuk masa2 akan datang..insyaALLAH..ameen..

2 comments:

Ct said...

Oit kak sue yg baik hati..janji mesti ditepati..ahaks!

diZZy GeoloGist said...

baik ker hati ku ini..hehe..