PANTAI CHENDOR - SHORT WEEKEND


Assalamualaikum

Last weekend, cik suri bawak mak ayah and adik-adik pergi jalan-jalan dekat pantai. bukan tak biasa bawak depa ni pergi pantai, dah selalu sangat. tapi this time  adalah second time cik suri jejak kaki dekat pantai nih. kali pertama ke sini masa darjah lima, pergi dengan basikal. gigih jugaklah kayuh basikal dengan kawan satu kelas tu. kenapa kayuh basikal? ye lah time tu, budak-budak kelas semua pergi dengan cikgu, tapi "aku dan dia" saje nak mengayuh, kekonon barulah thrilled kan. jauh jugak lah dari rumah, lebih kurang lima kilometer gitu. terketar-ketar jugak lutut time nak melintas jalan besar tu, jalan utama kuantan - kemaman. memory zaman sekolah, hinggus meleleh.



okay, nama dia easter, berusia 62 tahun dan telah travel dari rumah dia di switzerland, two years ago. dia and her husband decided to start their trip with their own truck, build by the husband.
wow, seronok kan. spend usia emas dengan travelling around the world.

hari jumaat tu, dah dah terserempak dia and the husband, jalan-jalan keluar dari kawasan pantai tu. sempat say hi sambil drive jadi, maybe dia tak dengar and tak perasan kut. then, arini, aku nekad jugak pergi dekat truck dia, and nampak dia tengah baca buku dekat luar, dengan nervous aku say hi lah dekat easter ni. she's very nice, friendly tapi tak sempat borak panjang, sebab aku dah nak balik. dia tanya, aku esok datang lagi ke, aku cakap tak sebab kerja, maybe next week me datang lagi. boleh sembang-sembang lagi sambil makan cekodok pisang. hahaha :)

***kasi posing sikit, adik aku ni, Nadia dengan Easter nih...


pantai chendor ni best sebab airnye cetek. sempat berjalan dalam air tu sampai ke tengah, air paling tinggi sampai paras lutut jer. maybe next week, boleh nak mandi, berenang-renang main air, best nyerrr. taksaba, taksaba :)


its time to go back home. masa ni aku snap gambar dalam air.

wassalam.

1 comment:

Suri Suriyani said...

Tadi pergi mandi dekat pantai. easter dah pergi, truck die pom dah xde. shes leaving already. so sad. baru bawak bekal nak kasi dia. huhuhu

Ad Code

Responsive Advertisement