Friday, December 24, 2010

::PAK CIK KU KAWEN LAGI::

~Bila Dua Orang Yang Sama Tapi Nama Lain~

Majlis kahwin pakcik ku pada 14 Dec 2010. Selamat Pengantin Baru..











~pengantin disambut dengan salawat~
semoga mereka bahagia di dunia dan akhirat...


















pakcik2ku...














Bila ayah berwajah serupa...anak yang jadi mangsa...mane satu abah ku...tp yg ni betul abahku...







makcik2 ku...

Monday, December 6, 2010

::Task Pertama::

Saya Di Singapura!!!











pandangan singapore dr tingkap hotel pada waktu pagi











singapore pada waktu malam...di sini start 930 malam sudah tutup shopping mall.jalan pun sudah lenggang...








beberapa jenis minum keras yang di sediakan di dalam bilik hotel...ermm...






hanya tiga keping gambar ni jer yg menarik dr camera saya...nanti ak di upload beberapa lg gambar di sekitar exhibition OSEA 2010. akan di ambil drp opismate..
tak sempat jalan2 di sekitar singapore kerana sibuk dengan OSEA..erm...tak berapa menarik!!!

Sunday, December 5, 2010

Lavender is My Soul

Lavender Means Waiting For Love!!!





Note:
*this one of my faverate movie...Lavender... eventhough cite nih lembab sikit...tp ak tetap suka!!!
**dua lagu tu pom aku suka...lagi2 lagi yang atas tu...first time dgr,nanggis...hukhuk...sedihkan
***Lavender mmg ak suka...lg2 bau die yg harum..sbb tu ak suka letak haruman lavender kat bilik and opis...hehehe...pernah terniat nak tanam lavender tp xsesuai tuk tanah di malaysia...tanam orkid pom jadi...;p

Friday, December 3, 2010

Maka diciptaNya Adam dan Hawa

Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang.