SINGAPORE - TRAINING API Q1 LAGI

Assalamualaikum

Annyeonghaseyo. Haiii...!!!
Tetiba terkeluar bahasa korea pula but i likeee. Cik Suri bukan di Korea Selatan sekarang ini tetapi Cik Suri berada di guesthouse negara Singapura. 

Kali ini, hadir untuk training API Standard 9th Edition. Tersangat boring kerana tiada partner yang sekepala macam tahun 2012 lalu. Sudah masuk hari keempat Cik Suri berada di Singapura ini. 

Sejak sampai ke sini hari Ahad lepas, tidak sempat pergi ke mana-mana lagi. Housemate pula sejenis yang pasif. Tidak mahu keluar jalan-jalan, enjoy the time and takes some photos sebagai kenangan. Tidak berjiwa remaja betul.

Hendak ajak si Ridhuan, dia pula nampak macam tidak mahu berkumpul dengan Cik Suri sekarang. Tahun 2012 lepas, dialah yang menjadi kepala yang mengajar kami bukan-bukan. Sakan kau bawa Cik Suri dan tiga lagi awek ke sana, ke mari. Kali ini tiada cewek cun, terus kau lupakan aku, ya. Kau hendak kena, mas ridhuan. Tiba-tiba bersinetron Indonesia pula. Maklumlah Ridhuan itu staff dari Jakarta. Pacar yang senyum manis berbaju kelabu di belakang itu.


Actually, Cik Suri tinggal bersama Barbara dari China dan seorang lagi staff dari Thailand, Som, namanya. Barbara ini seorang yang gila shopping dan dia datang ke singapura seminggu lebih awal dari Cik Suri. She is very shopahollic. Semua benda dia hendak beli. Pantang nampak perkataan "SALES", "PROMOTION", mesti dia terus meluru masuk ke kedai itu dan berbelanja. Wahhh....banyak betul duit dia. Almaklumlah, isteri boss untuk branch China.


Hari kedua Cik Suri pergi ke Tampiness Mall, mencari makanlah kekonon. Ya Allah, susahnya hendak jumpa kedai yang menjual makanan Halal. Padahal, first day datang sini, Kak Rosnah, staff HQ telah bawa Cik Suri ke Tampiness dan tunjukkan tempat untuk makan. Tetapi Cik Suri terlupa mana satu kedainya. Terpaksalah bungkus McDonald dan bawa makan di food court yang mana satu pun tiada jual halal food. Naik loya tekak ini, tetapi terpaksa cover sebab dua orang nyonya ini mau makan mee yang ada daging babi.   


Salah satu makan yang wajib kena ada. Buat alas perut time lapar. No choice. Pada asalnya rasa ragu-ragu juga dengan instant noodle ini. Tapi, tetiba ternampak tanda halal, pantas tangan terus grab 2 cup for standby.

Belum sempat hendak pergi beli souvenir untuk family and friends. Sedihnya. Hendak pergi jalan-jalan seorang diri terasa takut pula. Takut sesat dan masa yang free hanya waktu malam sahaja. Pening kepala memikirkannya sebab belum sempat beli cenderamata lagi.


Gambar di atas Cik Suri hendak tunjukkan yang beg Cik Suri rosak. Sebabnya servis Firefly yang sangat teruk. Masa Cik Suri berada departure lobby, Cik Suri nampak diorang sedap sahaja campak beg-beg kita ini ke dalam perut kapal terbang. So, inilah hasilnya. Geram betul di dalam hati. Nasib baik beg ni murah and sudah lama beli di Langkawi dulu. Nampaknya, kena beli beg baru.


Ini adalah kali pertama Cik Suri naiki kapal terbang. Katanya Firefly tambang murah, tetapi kena juga dalam RM650 pergi dan balik. Murah sangatlah, kan. Kalau naik Airasia atau MAS, sah-sah mahu kena dekat seribu ke atas juga. First time naik flight, seorang diri pula. Ingatkan rasalah berdebar atau nerbes ke atau takut ke. Rupanya tidak rasa apa-apa pun. Tetapi bila sudah sampai cecah awan, boleh pula terfikir kapal terbang meletup. Apalah perangai otak ini. Terpengaruh dengan cerita mat saleh bulu ketiak kuninglah ni.


Berada di dalam awan. Baru teringat akan sang penciptanya. Sungguh agung dan besar sungguh ciptaan-Nya. Cantiknya. Tiada kata-kata yang mampu diungkapkan melainkan dengan hanya ingatan kepada yang mencipta. Maha Agung. Maha Bijaksana. Segalanya adalah miliknya. Maha Pemilik!!!

Last day. Hari ini, having lunch together. Our account manager masak sup. Dua hari lepas dia sangat beria-ia to cooking for us. Bertanya macam-macam dengan Kak Rosnah dan aask her to accompany him looking for halal meat and beef. Then, last night he went out again to buy the pan, knife some sort of cooking stuff. Kesian pun ada. Tapi masakan dia boleh tahan sedap juga kata mereka. Delicious, delicious. Wallah Enaklah sangat. tekak Cik Suri tidak berapa hendak rasa sedap pun. Cik Suri masak lagi sedap kut. Hihi


Perut sudah kenyang, hati pun jadi senang... La la la menari riang. Hahaha!


Gambar tukang masak, Mr. Jay at the back. He good at cooking but need to think twice if he offer to cook because he is non-muslim. For this time, Cik Suri makan kerana semua bahan-bahan masakan dibeli bersama Kak Rosnah.

wassalam
senyum sokmo :)

2 comments:

nabihah said...

len kali ajak aku

Suri Suriyani said...

ok...next time yer beeha...

Ad Code

Responsive Advertisement