AKU BENGANG DENGAN DIA

Assalamualaikum

Salam tengahari. 

Tiba-tiba bos masuk office pulak waktu lunch macam ni. tak suka lah. tak leh nak rileks sikit. apa-apa sajelah.

cik suri benganglah dengan perangai manusia ni. agak-agaklah kalau nak bercakap atau bergurau biarlah kena tempatnya. kalau kita bergurau kasar dengan dia, pandai pula nak marah. ingat kau seorang yang punyai hati.bergurau dengan orang tidak terasa hati ke? 
pikir-pikirlah. setiap orang pun rasa samalah macam kau. kalau kau pandai terasa hati, aku pun pandai terasa hati. aku pun manusia bukannya makhluk asing. 

kadang-kadang manusia sekeliling kita hanya tahu penting diri sendiri saja. mahu diri dia saja yang dihargai dan orang di sekeliling sesuka hati dia mahu diperlakukan macam mana. selfish.selfish.selfish!!!

sudah lama cik suri tahan diri. suka atau tidak suka, kena layan juga. terasa diri ini hipokrit but i have to be hipokrit. now, i will not care what they say about me. 
move on.move on. move on. it time to move on sue.

tidak tahu mana silapnya. tidak tahu mana kurangnya. selama ini sudah cuba be nice to all people around me. try to not hurting them. but, why they still do not understand me. bercakap sesuka hati. lidah manusia memang tidak bertulang. mengeluarkan kata-kata ibarat menghunus pedang yang menghiris hati. terluka but now i will not care about it anymore. 
i don't care. i don't care. i don't care. because it hurting me too much.

sabar is the best solution. tapi sampai tahap mana cik suri mampu bersabar. cik suri bukanlah seorang yang penyabar. 
walaupun selama ini bertahan hati dengan kerenah manusia. bertabahlah cik suri. inilah namanya dunia tipu-tipu. 
pelbagai manusia, pelbagai ragam. 


wassalam dan senyum sokmo
.::hatiyangterluka::.

No comments:

Ad Code

Responsive Advertisement