LANGKAWI - LAWATAN HARI KELUARGA PART 2


Assalamualaikum

Sambungan kepada lawatan hari keluarga company di Langkawi. Aktiviti kami pada hari kedua sedikit padat. Nasib baik, malam tadi kami dah siap-siap shopping coklat dan periuk belanga, pinggan mangkuk di Haji Ismail Mall. So, lega lah sikit. 

Hari kedua kami dimulai dengan aktiviti island hopping. lebih kurang la kut.  






Gambar bagi burung helang makan. agak susah lah dapat dapat satu gambar yang cantik.




Teringat zaman kerja di UKM dulu. Masa tu project antara UKM-Lestari dengan Fakulti Sains Komputer dan Multimedia bersama LADA. Cik suri adalah orang yang bertanggungjawab untuk mengumpul semua data geologi untuk pembangunan database Langkawi Geopark ni. Agak pening jugaklah untuk kumpul segala data tu. Tapi, sayang cik suri tidak menyelesaikan project di hingga ke akhir.  


Gambar paling terbaik cik suri pose. (baca dengan nada sinis)




Sebelum pergi makan tengahari, kami singgah sebentar di Ayer Hangat Village. Sekadar untuk bergambar memenuh tentative lawatan. Bukti kami pernah datang ke sini. 

Cik Suri berkenan dengan mainan helang kayu yang boleh letak atas jari. Harga dia murah sangat, RM 10. Asalnya nak beli, tapi pikir mesti akan ada dekat tempat lain. Last-last tak jumpa dah, kalau jumpa pun semua yang diperbuat daripada plastik. Tak cantik.


Untuk next aktiviti, kami ke Langkawi Underwater World. Memang aktiviti lawatan kami dirangka untuk lawatan sambil belajar. Lepas ni kita akan belajar tentang ikan pulak yer.



Pasangan baby, Inara dan Ikhwan ni dah penat dah. Terlentok dah.



Bloated cheek, gambar di bawah. Hey, single ladies.


Seterusnya, selepas puas tengok ikan. Kami ke Beras Terbakar. Time ni, team cik suri tak jumpa beras terbakar ni. jadi, kami berjalan di kawasan parking je. menyesal pulak tak ikut diorang ni.


Selepas puas berjalan, kami bergerak pulang ke guesthouse. Solat. Rehat. Dan, bersiap sedia untuk makan malam. 


Highlight untuk makan malam.Pencuci mulut yang wajib setiap orang rasa. Sedap. Cik Suri suka. Makan malam kami di Restoran Sara Thai. Hidangan yang sangat sedap. Recommende. Kalau korang ke Langkawi, boleh la cuba makan dinner di sini.



 Malam terakhir di Langkawi. Kita bergambar di Dataran Helang. Tak tau nak pilih gambar mana yang elok. Kita letak dua-dua lah. Baru puas hati.



Berakhir sudah dua hari di Langkawi. Esok dah nak kena balik Kemaman. Baju nak kena kemas. Souvenir nak kena susun elok-elok dalam bag. Kasi cun.

Jom balik. Selamat Tinggal Langkawi. Kita jumpa lagi next time.


Apa yang korang faham tentang gambar di bawah ni. Tergolek-golek cik suri tengok gamar ni. Senak perut duk gela. Apa yang sedang kami lakukan tu. Bertafakur sebelum naik feri kah?




Singgah makan tengah hari di rumah bonda boss. Terima kasih boss belanja makan. Makanan semua sedap-sedap pulak tu. Bergambar kenangan.


Akhirnya, kami pulang ke pangkal jalan. Kemaman...tunggu kami sampai.

Satu grup trip yang paling best cik suri join. Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar seperti apa yang dirancang. Mana-mana yang buruk dan unplanned, kita abaikan. Jadikan sebagai panduan di kemudian hari. Terima kasih untuk percutian yang terbaik ini...

Wassalam.

No comments:

Ad Code

Responsive Advertisement