Sunday, December 30, 2012

::BANJIR DI KEMAMAN::


Banjir....

Assalamualaikum…

Selamat pagi atau selamat tengahari…Hari Ahad macam ni, mesti ramai lagi yang tengah tidur-tidur ni…Harap dah bangun sembahyang subuh tadi…hehehe…

Okey...

Saya nak update sikit pasal banjir yang berlaku di Kemaman, beberapa hari yang lepas....
Maaf lah...lambat nak update... tak terfikir pun nak buat entry pasal banjir...hehehe...

Ni, saya letak serba sedikit gambar banjir yang sama mintak dari kawan satu opis...di kawasan berhampiran dengan rumah dia.





Huishhh...

Boleh tahan jugak banjirnya...Dekat rumah saya, dua jalan utama dah kena tutup dek air. Pagi tu nak pergi keje, lalu jalan yang biasa guna tu, dah limpah dengan air. Terpaksa lah patah balik. Ikut jalan lagi satu pun, air alur dah paras limpah...Takut tengok air yang banyak macam ni...Terpikir jugak, sebab pagi tu hujan lebat, risau kalu air dah penuh, petang nanti tak boleh balik rumah...huhu nak tidur mane...

Mak saya cakap, ni lah banjir paling teruk. Tak pernah lagi Bandar Chukai banjir macam nih...Bank-bank masuk air, pasaraya, secret recipe, office-office...teruk lah kena kemas balik...

Itu lah dugaan kan...Allah dah cuba ingatkan kita supaya jangan lakukan kerosakan di muka bumi nih...sedikit demi sedikit Dia dah tunjukkan dekat kite sume...supaya kita lebih beringat...

No comments: