RESIGN

Assalamualaikum

Aku nak resign...
Membuak-buak perasaan nak resign...surat resignation sudah siap tulis...
Cuma perlu bagi terus dekat bos ku itu.

Tapi... 
Tidak boleh hendak resign lagi sebab nanti tidak ada kerja lagi...
Lepas itu siapa akan bayar keretaku itu...huhu...
Kenapa nak berhenti kerja...
Kerja tak best ke...?

Itulah..
Dulu masa kerja di office lama hendak resign...beria-ia hendak terima offer kerja di sini...
Lain kali kena check dulu betul- betul...
pro and contra kalau nak resign...
benefit kerja macam mana...
skop kerja macam mana...
jangan pandang gaji yang di offer sahaja...
walaupun gaji dekat sini boleh tahan...
tapi kau sendiri ada problem hendak manage kerja dan environment...
and, definitely aku personnally tidak berpuas hati dan tidak berbangga dengan kerja aku sekarang...
perfomance sangat teruk...tidak nampak apa pun contribution aku pada kerja aku...

asyik buat kerja luar dari bidang kerja...tidak boleh fokus...
baik kerja di tempat lama...sekurang-kurangnya aku puas hati dengan kerja dan hasil yang aku dapat...cumanya gaji sedikit...

Itulah...lain kali bersyukur dengan apa yang ada...
jangan terlalu cepat membuat keputusan...
apa yang aku dapat, nanti lambat laun akan memusnahkan aku sendiri...

YaAllah, lindungilah aku dari itu semua...
dan tunjukilah aku apa yang terbaik untuk aku...

No comments:

Ad Code

Responsive Advertisement