KE-6 RAMADHAN - Life Update

Hari Minggu Pertama Ramadhan

Assalamualaikum....selamat berpuasa semua untuk hari yang ke-7 di bulan Ramadhan yang barakah ini. InsyaAllah!!!

Tiada apa yang menarik untuk dikongsi bersama. Sengaja menjengah blog untuk menghilangkan rasa mengantuk kat opis nih...Nak kata tidak ade keje tapinya ade...satu dua tender untuk disiapkan dan dihantar sebelum 10/8 tapi kerana mengantuk lebih menuntutkan rasa malas...aduh...REFRESHKAN MINDA di blog nih...moga2 hilang ngantuk nanti.

Okey, bye...

Hehehe, tak lagi lah...masih mau mengarut kat sini....

List of incident Ramadhan day 6:

1- waktu sahur tadi, kami buat lawak...mak masak ayam tiga rasa untuk sahur...kami pun jamu lah selera jam 430 pagi...tengah2 makan ayah pun cakap, kenapa lauk nih rase lain...mungkin ayah ingat ayam masak pedas sebab calour die lebih kurang jer...mak pom cakap tu ayam tiga rase...ade pedas, manis madu dan masam2 sikit...ketika tu emak tengah minum kopi...aku pom dengan selamba jawab...xde rase masam pom...purr... mak ak dah tersembur air kopi die...tahan ketawa...aku xsangka laks boleh jawab cam tu...rase bersalah pom ada...abis air kopi mak aku di sembur...mak cakap kopi dah nak abis...hehehe...ketawa sume orang pagi2 buta tuh!!!

2- Pagi ni, aku volunteer nak hantar adik aku, Nadia ke bas station, dia kan balik ke asrama...sebab utama saja nak practice skill drive...aku kan takut nak drive...so, ni kiranya first outing kami ngan SUNAN lah...alhamdulillah selamat sampai ke destinasi selepas melencong ke beberapa tempat... tujuan nye nak cari baju melayu si Haikal...cakap nak baju colour merah...sampai dekat pasaraya...alih2 die pilih colour purple pink...kalakar betul, agaknya baru nak pandai raya...sebelum nih xpandai nak mintak itu ini untuk raya...terima je apa mak beli...agaknye tahun nih die dah pandai bincang2 kat tadika kut...hehehe...

3- Haikal nak belanja aku beli perfume utk SUNAN...alih aku jugak yang kena kuarkan duit...duk pilih perfume yg ni murah...yag itu murah...alih2 dapt intan terpilih...nah harga xberbaloi dgn barang...dah bayar...mai pikir pulak...alang2 dah beli yg mahal...baik amek yg mahal terus...last aku, aku amek yg lain,harga mahal sikit, pergi kat kaunter semula...dik, buleh tukar tak? Cashier tu tanya...kenapa xtgk harga betul2...aku jawab yg ini tadi xde harga...igt harga dekat kotak nih...klu macam tu...baik sy amek yg lagi satu nih...harga mahal skit tapi lagi berbaloi... hehehe;p

4- Pintu kereta bahagian belakang xleh bukak, dua2 side pulak tu...xpasal2 kena jadi tukang bukak pintu dr luar utk datin dan datuk...hehehe...contact org proton bgtau...dia ckp maybe de problem ngan child lock...ape bende tuh..aku xtau...kne g proton service centre. Jam 12 adik dah naik bas...zuppp...terus g proton centre...jumpa org yg service di tgk...ckp dkt pintu ade child lock...tgk die punye button tutup...sbb tu lah xleh bukak dr dalam...utk protect budak2 drp bukak pintu ...ooo...aku tanye, kete nih xde auto lock ke...die ckp xde..huhuhu...

5- Settle yg tu, time nk balik...nak kuar kan kete dr pagar proton tu...kt belakang ade kete persona oren yg dah di deco cantik...reverse punye reverse, tgk dkt cermin belakang ade budak proton...isyarat dia...kate aku xlepas...nnt sentuh kete oren tuh...aku ke depan skit and try lagi skali...alih2 budak tu dtg kat depan...dia tanye...akak boleh tak...aku jawab...try dlu...eh...eh...awak tolong buat lah...aku kuar dr kete suh dia tolong kuarkan kete ak dr pagr tuh...cis...wat malu jer...dah settle, terima kasih yer...die jawab..xpe...biasa lah...kete baru lagi...hehehe...

6- Destinasi seterusnya...mak kate kite g pasar jap...nak g beli pisang nangka...bukak nanti boleh buat pengat pisang...sett...alang2 tu...jalan jap...ade gerai jual baju muslimah...beli satu untuk adik...beli satu utk aku...terus balik umah...jalan jammed...takut jugak..dah la ak masih lagi terkial2 bawak kete...tawakal je lah...hehehe...

7- Selamat sampai umah jam 1.30...alhamdulillah...test baju yg dibeli...aduh...silap amek saiz...size S...baju muat tp xnampak macam muslimah dah macam “barut nangka”...singkat dan muat2 saja...xde la ketat sgt...tp xsesuai dgt title muslimah... xpe lah...mak cakap nanti pegi tukar balik...amek saiz M...longgar sikit...hehehe...

8- Pening kepala...baru jalan2 xsmpai setengah hari...huhuhu...penat dan dahaga...seperti mahu buka peti ais dan minum...nasib baik igt tengah puasa...hehehe...sembahyang zuhur dan terus tidur....huhuhu (@_^) adeh!!!

1 comment:

Suri Suriyani said...

huhu...byk pulak typo...hehehe...

Ad Code

Responsive Advertisement