STUDY MAKAN DAN TIDUR

SI SELEKEH, SURIYANI

Assalamualaikum...!!! Hai semua....

Dah lame kan tak update blog ratu-sulaman nih kan...hehehe...rindu pulak kat Laksamana Sunan (khayalan)..kekeke...anyway, xde cite pom yang nak yang menarik sejak kebelakangan...opss...ade satu...kakak sulung saya dah kawen...TAHNIAHHH...kat die...semuga dapat menjadi isteri dan ibu (belum ade tande2 lg) mithali...insyaAllah...

Oooo...lupa, sebenarnya, terniat nak share satu cerita....cerita zaman2 belajar dulu...tetiba tadi teringat2 dan membuatkan saya tersenyum2 sorang...dah macam org gila agaknya duk sengih sorang2...(**opismate pom dah naik pelik tadi**)

Cerita budak selekeh yang bernama Suriyani...

Mase tu saya masih di tahun 1 sem dua di UKM...almaklumlah time tengah2 tension nak exam and kebetulan pulak masa tu bulan puasa...

Nak dijadikan cerita, saya dan roommate memang lah study(work hard, study smart...tak smart2 pom..hehehe;p), waktu nak exam kate kan...kadang2 tidur awal and bangun dalam jam 2 @ 3 am...study sambil terus sambung sahur...study tengah malam, memang mengantuk...banyak kali jugak terlena sambil study(macam mana tu, makne nye tidur la tu)...

So,pesan la kat roommate, klu saya terlena tolong kejutkan...so, kawan nih selalu la panggilkan name...tak nak kasi terlelap...tahan la mata supaya jangan tertidur...(study pulak atas katil, lg la senang tidur )hehehe... study punye study, sahur punya sahur, mengantuk semakin menjadi2...rupanya...saya tertidur sambil makan roti (bun chocolate sweetie)...(tergelak)..
itu lah yg diceritakan oleh roommate dan lagi 2 org rakan satu course...yg mmg ade kat bilik sama2 study dengan kami...huhu...tergelak diorg duk cerita dekat saya yg memang xtau pape nih...xsangka pulak boleh jadi macam nih...memang mengantuk sangat...Diorg cakap mmg ade kejutkan saya banyak kali, sekejap-kejap saya akan terjaga kemudian terlelap lagi...tapi yang kelakarnye, setiap kali saya terjaga saya akan makan roti di tangan sambil pegang nota kemudian tertidur semula...

Tapi, yang bernasib baik nya, tidak terlepas waktu imsyak...kalau tak,tak tau lah macam mana puasa saya..(part yang nih, saya dah tak ingat sangat, mungkin dah terjaga atau macam mane tak tau)...ehehe...macam2...tapi itu lah...bila kita bergelar, pelajar university...macam2 ragam...nak struggle untuk exam...assigment...club (xaktif pom)...lain2 lah...

Okeylah...just nak share sahaja...saya nih xde lah bagus sangat..memang selekeh...kalau nak tau...macam2 perkara selekeh yg pernah saya lakukan zaman student dulu...nanti lah, kalau saya teringat lagi, saya kan share dekat blog ratu sulaman nih...

Okey...minta diri dulu...insyaAllah jumpa lagi next cerita...CHOW...

Wassalam...dan semuga dirahmati ALLAH selalu ;)

Notes:
Suriyani, dimana pom die tidur, kat library (tegakkan buku, then tidur...mesti org igt die tgh study...hehehe;p)..perangai tak ubah2 dari Balik pulau terbawak2 smpai masuk U...habit byg xleh diubah...
tgh tunggu bas pom boleh terlelap...maklumlah tunggu bas smbil baca buku cerita...otomatik kan mengantuk...hehehe;p

No comments:

Ad Code

Responsive Advertisement