Rabiatul Adawiyah

::Aku Kena Basuh::



Kali pertama emak aku mengungkit kan hal ini. Aku fakir selama ni die tak kisah dan tak pernah menyuarakan benda2 mengarut cam nih. Mengarut bagi akulah dan mungkin tidak bagi orang lain. Apa die? KAHWIN!!! Argghhh…Aku tak percaya…!!!
nape isu ini mak ak bangkitkan…selama tidak pernah…die pom x pernah selidik sama ada aku dah berpunya or tidak…huhuhu…
Mak: “Apsal ank org lain senang jer kawen…blajar tak tinggi pom, senang dapat kje, senang dapat jodoh”.
Ayah: “Anak org lain suka melayan lelaki, bertegur sape, bergaul macam mane…anak kite, org tegur xpenah nk senyum, masam mencuka muka”
Aku: sengih cam kerang busuk jer lah, memang busuk pom…hehe… bagi aku xperlu nk melayan lelaki..aku bkn perempuan murah…mungkin org kate ak gedik…ak mengaku ak gedik tetapi ak x gedik dgn lelaki…ak gedik kat kwn2 pompuan jer…mungkin korang tak percaya dlm henset ak hanye ade bbrp shj no phone lelaki…bg aku xpenting nk simpan sume no diorg sekiranya ak bukan slalunye menelefon diorg…
Kadang2 aku pom terpikir jugak..ak nih ade perasaan kat lelaki tak…? Sebab dlm ati aku kosong…nk berkawan pom mesti nk mencari kwn pompuan.. entah la..malas nkpikir sbb ak percaya suatu ari nanti ak akan bertemu juga dgn saifudin ak tu…org kate berusaha, tapi diorg tak penah bgtau cam mne nk berusaha…mungkin ak perlu jd seprti siti khadijah, meminang rasulullah…tp siapa yg perlu ak pinang, sbb di keliling ak tiada lelaki…atau?!!! Aku pom tak tau..
Takpe lah..buat masa nih ak tak fakir lagi..sbb nye ak dah tak kje…dlu memang ak target if dapat kje ak akan bg ruang untuk hati ak tuk sape2 sje yg sesuai (ak tak memilih walopom ramai kwn2 kate ak memilih…perut bunci pom ak xkesah janji die tau nk jaga kesihatan)…tp skang mungkin terpaksa ak tangguh dlu…
Dah lah..takleh tulis byk2..nnt pecah pulak rahsia2 aku…biarlah menjadi rahsia…hehehe…


“Dengarlah wahai temanku, Allah memujukmu, at-toyyibat littoyibin, (an-Nur;26). Wanita baik itu dijanjikan untuk lelaki baik dan sebaliknya. Telah tercatat seungkap nama lelaki di Loh Mahfuz untukmu. Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu. Jika engkau teguh di atas jalanyang diredhai, InsyaAllah, si dia turut di jalan yg sama. Lupakan kegundahan , teguhkan diri pada cintaHakiki. Nescaya cinta lelaki soleh turut kau milikki.”

Aku bukan lah Rabiatul Adawiyah, tetapi aku telah cuba untuk menjadi seperti die walaupom tak sesempurna die…

No comments:

Ad Code

Responsive Advertisement