Misi Mikhail

::MIKHAIl~bukan sekadar sebuah nama::
21 March~ seperti biasa aku secara automatic akan terjaga seawal pagi. Mungkin jam semulajadi telah disetkan begitu. Pagi hari minggu yang tiada apa-apa rancangan yang hendak dilakukan. Mahu pergi berjogging tapi tiada teman. Teman sebilik masih dibuai mimpi lagi..hehehe…

Aku tercatuk sendirian dihadapan TV…berseorangan mengadap tv yg tidak dipasang…mahu disambung tidur kah…mungkin tidak…mengira2 di dalam otak…aktiviti ape yer ari nih…aku bangkit ke dapur mengambil roti, marjerin serta kaya, membancuh segelas susu dan bersarapan seorang diri sambil menonton tv yang baru dipasang…masih terlalu awal…tv9 menayangkan cerita “Nasi lemak kopi O”. Ok lah jugak pepagi nih, untuk merefreshkan minda…

Teringat pulak tentang buku terbaru penulis kegemaran ku, Ramlee Awang Murshid..buku yang bertajuk “Mikhail” masih belum ku miliki. Walhal buku telah pun dipasarkan 20/03/2009. Perlu dapatkan secepat mungkin…terpikir jugak nih…hendak beli kat mne…? kalu di kedai buku yang biase2 mesti belum ade lagi…MPh?hmm…aku kena pegi midvalley atau di putrajaya..terasa malas pulak hendak ke midvalley, kes kecurian di surau dulu menyebabkan aku phobia utk ke midvalley lagi…atau ke putrajaya tp bukan nye aku biasa dengan jalan ke sana…

Mengira-ngira di dalam otak, akhirnya aku mengambil handphone dan terus sms huda yang kini tinggal di hostel…bertanye kan dia mahu ke mane2 tak ari nih..tapi tiada balasan…mungkin masih awal utk aku sms die..aku melihat jam di hanphone hampir pukul 11 pagi dah… hampir jam 1300 bru aku terima msj from huda..masa tu aku tgh bace novel ayat2 cinta yg aku d/load from internet…never mind, atleast dapat jugak aku baca sehingga page 48…so, dah set time nk pegi midvalley…siap2…solat zuhur kat umah and tggu huda sbb die ckp nk pg tukar minyak hitam kete dlu..hampir jam 4 bru gerak ke mid…lame jugak…lunch pom blom…

Sampai jer di mid terus ke foodcourt..mkn2…mahal gile nasi goreng plus air milo RM 12…baik makan fastfood murah jugak tp aku tgh boikot…so takpe lah mahal ckit…atleast kedai tu org melayu… hampir jam 5 bru siap mkn…terus ke mph…cari2 buku “Mikhail” tp xjumpe…yang nmpak di mata hanye lah buku “personal justice”...rembat jugak buku ni…pegi tanye pekerja kat mph pasal buku Mikhail tp die tak tahu… aku pelik..takkan xder lagi kat cni…sepatutnya dah ada sbb mph ni kedai buku yang besar..sedikit kecewa…tidak mahu buang masa…aku terus ke kaunter nk bayar harga buku “personal justice tu’…di kaunter ramai org…beratur jugak…sambil2 mate melilau cari Mikhail..then…got it…aku nmpk Mikhail betul di rak belakang cashier tu…diorang tgh buat record kut…

My turn nak buat pembayaran, dan2 tu jugak aku tanye cashier tu..”dik buku Mikhail tu dah jual blum”aku tanye...“dah akak”jawab bdk cashier tu. “klu camtu, akak nk beli satu”…yahuuuu….dapat jugak akhirnya…bayar…then terus keluar….teman huda jln2 cari pasal jap…tak sabar nk balik umah…

MIKHAIL~bukan sekadar sebuah nama...

Jam dah kul 7…dah nk maghrib pom…ajak huda balik…mak aih…kat komuter ramai org rupernya….tggu komuter punye lah lame…jam 745mlm bru sampai…org bertolak2 mahu masuk ke dalam tren tu…aku mmg tak sangka…dasyat betul org2 ni…diorg tolak kami yg tgh beratur ni dr tepi menyebabkab org yang nk keluar dr tren xleh kluar…aku dah start membebel dah. “wei,jgn lah tolak, sabarlah”…tp diorg buat tak tau jer…isk33x..teruk tul lah…bersesaklah dalam tren tu…tak sukerrr….

Sampai di station komuter ukm dah hampir jam 830…terus ke kereta and huda hantar aku ke rumah…penat…bersiap and solat…tak sabar nk baca Mikhail…

Tgk tv dlu..then jam 1230 aku bru nk start baca Mikhail…baca sikit terus tertido…sempat habiskan intro sahaja..hehehe…

22 March~seperti biase, jam semulajadi akan berbunyi…early in the morning terjaga dr tido…mengalami mimpi sedikit menakutkan…atau ia bukan mimpi ttp igauan..???
Bersiap…tgk tv jap then…dunia Mikhail bermula…bacaan terganggu…aku mengalami food poisoning…sakit perut…sgt2…tak igt ape yang aku mkn semalam…tak leh nk breakfirst sbb skit perut…nk pg klinik dkt ngan umah tp tutup ari ahad…waa…

Misi Mikhail tergendala…

Zuhur…
Aku nekad nk abiskan jugak buku nih…baca…baca…baca….

Asar…
Baca…baca…baca…mikhail…akhirnya aku tertido hingga maghrib…bersiap…solat…then…isyak…
Tgk cite pondok2…seronok…telatah budak2…

Mikhail lagi….baca…baca…baca…akhirnya, jam hampir 2 pagi bru aku selesai menghabiskan pembacaan ku…akhirnya….Misi ku selesai…

Tido….esok kje…hehehe…

Personal Justice menunggu…..sabar noiii…

Personal Justice a.k.a ADAM

No comments:

Ad Code

Responsive Advertisement