Monday, March 16, 2009

~~cHaNTek~~


::Hey wanita::Gembira dapat berjumpa::Teringat kembali kali pertama kita bersua::Ingat bila kita bersepatu serupa::Tak lama dahulu jangan kau kata kau dah lupa::Kau bersama kawan-kawan muda yang nyata::Kau paling menyerlah di antara mereka::Rambut hitam warna cokelat anak mata::Membuat aku kurang fasih bila bicara::Apakata kita ambil sedikit masa::Untuk mengenali sesama kita dengan lanjutnya::Dan jika kau rasa apa yang ku rasa::Ayuh kita ke bab kedua dan seterusnya::Chantek::Dirimu buat ku tertarik::Menghilang segala prasangka::Di jiwa::Oh chantek::Sungguh aku cinta kamu::Dia..::Pandai menjaga hati ayah dan ibunya::Kelakuannya sama dengan orang tuaku juga::Dia..::Bisa cipta yg gula dari yang cuka::Pandai menukar yg duka kepada suka::Dia..::Bijak mengatur acara dan juga masa::Cekap memasak garam gula secukup rasa::Dia..::Pandai menjaga harta dan juga duitnya::Tetap anggun tanpa mendedahkan kulitnya::Dia..::Setia pada Yang Esa satu-satunyaMemenuhi tanggungjawab 5 waktunya::Dia..::Punya tempat dalam rancangan yg ku rangka::Tak usah lengah::Ayuh kita berumah tangga::Chantek…::Sechantek suria menyinar::Seindah bunga yang di taman..mekar::Chantek…::Dirimu buat ku tertarik..::Menghilang segala prasangkaDi jiwa…::Ohh chantek::Sungguh aku cinta kamu::Aku..::Melihat kita bersama di hari tua::Dia..::Masih satu tiada empat tiga atau dua::Dan walaupun kau sudah kepudaran rupa::Kau tetap cantik padaku aku tak lupa::Kita bersama di anjung luangkan masa::Kewangan kita merdeka mampu bersara::Hasil usaha kita dari masa dahulu::Cukup untuk mengisi perut anak dan cucu::Hidup santai tak perlu terburu-buru::Punya masa kerja ibadah dan juga ilmu::Anak kita dan ayahya semua sebulu::Aku bilang kau chantek dan mereka setuju::::Chantek..::Sechantek suria menyinar::Seindah bunga yang di taman..mekar::Chantek::Dirimu buat ku tertarik..::Menghilang segala prasangka di jiwa::Oh chantek…::Sungguh aku cinta kamu::

No comments: